Tässä ensimmäinen auto projektini johon tuli panostettua hieman enemmänkin. Ahvenistolla tuli kokeiltua ajo-ominaisuuksia useamman kesän ajan.
Tämä auto oli ensimmäinen projektini jota innostuin rakentamaan hieman originaalista eteen päin. Ostin auton Turusta jossa siihen oli laitettu Konin madallussarja, BBS:n 15" alumiinivanteet. Muuten auto oli vakio 130 hv tehoillaan.
Tässä kuva vakiosta:
Aloitin silloin tuunaamisen pieniä muutoksia tekemällä kun budjettikaan ei ollut suuri, ylimääräistä rahaa ei ollut. Takavalot maalautin automaalarilla joka sai hyvää ja kiiltävää jälkeä halvalla.
Taas tehtiin kovasti varastoduunia ja yritettiin saada markkoja virityspalikoiden hankintaa varten. 2" läpivirtaava putkisto tehtiin kuuluisan Tiittaisten käsin tekemänä ja väliin laitettiin pari läpivirtaavaa vaimenninta Motonetista. Honda kävi usein Malin penkissä jossa mitattiin lisähevosvoimien määrä ja tulihan niitä. Putkisto ja peltipakosarja toivat eniten sekä säädettävät nokkapyörät toivat muutamia lisähevosia. RAM-AIR putki suoraan vakioilmanputsari koteloon toi muutaman hevosvoiman.
Peltipakosarja tilattiin Turkulaisesta virityspajasta joka oli hieman poikkeava Marteliuksen ym. valmistajien sarjoista ja tämä toi lisää hevosvoimia.
Yllä olevien virityksien jälkeen käytiin viimeisen kerran mittauttamassa dynossa tehot ja nokkapyörien säätämisen jälkeen tuloksena oli 157hv ja 177Nm ja rahaa paloi n. 3000 mk.
Hondalla käytiin myös autonäyttelyssä yhdessä Honda -kerhon kanssa.
Auto myytiin toiselle Honda harrastajalle Pohjois-Suomeen jossa auto sai muistaakseni vielä hieman lisää hevosvoimia.
GTI-Magazinen 1/2001 numerossa esiteltiin projektini teemalla "edullista virittämistä"
Muutama kuva Hondasta löytyy myös Honda Club of Finlandin sivuilta.